5 pytań do… Marcina Andrzejewskiego, Dyrektora Programowego Centralnego Biura Certyfikacji Krajowej

1. Od prawie 15 lat zajmuje się Pan weryfikowaniem, certyfikacją i promowaniem najlepszych przedsiębiorstw z ramienia Centralnego Biura Certyfikacji Krajowe j. Czy może Pan wskazać wspólną cechę firm, które odnoszą sukces na rynku?

Myślę, że taką cechą jest wiarygodność. Sukces w biznesie jest kombinacją wielu czynników, zaczynając od pomysłu, talentu i determinacji, przez dobór kadry, umiejętność dostosowywania się do rynku i wyprzedzania trendów, po tworzenie i stosowanie innowacyjnych rozwiązań czy technologii. Ale każda firma, która chce odnieść sukces wizerunkowy oraz sprzedażowy, musi być wiarygodna, zarówno dla klientów, jak i dla kontrahentów. Wiarygodność w biznesie buduje się latami, jest ściśle związana z transparentnością
i rzetelnością. Naszą misją jest tę wiarygodność wzmacniać poprzez wyróżnianie i promocję najlepszych przedsiębiorstw w Polsce. Aby znaleźć się w gronie laureatów naszych programów, firma musi spełniać ściśle określone kryteria i standardy. Nasze certyfikaty i wyróżnienia są więc miarodajnym poświadczeniem wiarygodności i jakości.

2. Jakie wyróżnienia można otrzymać od CBCK?

Naszym najstarszym programem jest Firma Roku. Program dedykowany jest podmiotom, które wyróżnia solidność i pewność transakcji, a także postawa prokliencka i etyka w biznesie. Prowadzimy również dwa programy promocyjne: prestiżowy Polish Exclusive dla marek premium oraz Hit Konsumenta dla
produktów cieszących się największą sympatią konsumentów. Zapraszamy wszystkie firmy, które pragną uhonorować swoje osiągnięcia i pozycję. Wielkość przedsiębiorstwa czy czas funkcjonowania na rynku
nie mają znaczenia.

3. W zeszłym roku uruchomili Państwo nowy program – Best Quality Employer.

Best Quality Employer ma na celu wyróżnienie i promocję liderów rynku pracy. To odpowiedź na rosnącą potrzebę przedsiębiorstw w zakresie budowania wizerunku atrakcyjnych i rzetelnych pracodawców. Rekrutacja jest obecnie poważnym wyzwaniem dla firm, a poszukujący pracy przywiązują coraz większą wagę do wizerunku przyszłego pracodawcy. Rynek potrzebuje narzędzi, które zweryfikują to, co firmy deklarują, a co faktycznie otrzymują pracownicy. Nasz program wpisuje się więc w coraz popularniejszą ideę employer brandingu, ułatwiając firmom m.in. przyciągnięcie najlepszych specjalistów.

4. Jakie korzyści uzysku ją laureaci?

Firmy, które pozytywnie przejdą proces weryfikacji, otrzymują wyróżnienie będące uznanym potwierdzeniem wysokiej jakości oraz licencję na posługiwanie się godłem promocyjnym, które wzmacnia pozytywny wizerunek
i wpływa na sprzedaż. Nasi laureaci równocześnie otrzymują wsparcie marketingowe i PR-owe.

5. CBCK jest również organizatorem prestiżowej Gali Biznesu. Siódma edycja odbyła się 17 lutego 2017 r. w warszawskim Hotelu Sheraton. Jaki charakter ma to wydarzenie?

Coroczna Gala Biznesu jest podsumowaniem programu Polish Exclusive. Najważniejszym punktem jest oczywiście wręczenie statuetek, ale jest to też okazja do wspólnego świętowania sukcesu firm. Program uroczystości jest bardzo bogaty. W tym roku gwiazdą wieczoru była Monika Urlik, finalistka programu
„The Voice of Poland”. Goście mogli także obejrzeć ekskluzywny pokaz mody projektantki Anny Cichosz.
Wkrótce zdradzimy szczegóły kolejnej, jubileuszowej Gali. W 2018 r. CBCK będzie bowiem obchodziło
swoje 15-lecie.

Rozmawiał:
Stanisław Woźniak
Redaktor naczelny magazynu „Controlling i Zarządzanie”